Život desetiletého aspíka

13. 02. 2016 22:28:41
Jmenuji se Martin, je mi 10 let a mám Aspergerův syndrom. K tomu mám několik dalších diagnóz, např. obsedantně kompulzivní poruchu, úzkostnou poruchu, několik fobií...atd.

Mým hlavním problém je navazování kontaktu s ostatními lidmi. Neumím a vlastně ani nechci s nimi komunikovat. Mám z toho nepříjemný pocit, strach.

Ve škole se dětem vyhýbám. Ve volném čase se stýkám pouze s nejbližší rodinou a většinu času trávím čtením a psaním. Chci být totiž spisovatel.

Jediným způsobem mé komunikace s dětmi je internet. Tam mi to problémy nedělá. Rád si s ostatními píšu a dokonce se zapojuji do různých vtípků, které v osobním kontaktu nechápu. Ale při psaní mám čas si rozmyslet, jestli to děti myslí vážně nebo je to legrace.

Všem bylo divné, že přes internet si s nimi mi píšu a potom je ve škole ani nepozdravím a otočím hlavu, abych se na ně nemusel dívat. Problém s očním kontaktem je u aspíků normální. Ale teď už si na to všichni zvykli. Prostě jsem pro ně takový mimoň.

Internet mi pomáhá i v mnoha dalších věcech. Mám neustálou potřebu sbírat spoustu informací. A kde jinde je najít, než na internetu? Čtu informace o zvířatech, zprávy ze světa, o spisovatelích, filmech a také o Simpsonových, o kterých vím snad úplně všechno.

Trpím také fobií z nemocí a smrti, takže mě maminka často pomocí internetu uklidňuje, že opravdu nemám vážnou nemoc a jsem v pořádku. A to mi moc pomáhá.

Když nám lékaři řekli, že mám Aspergerův syndrom, brečel jsem a měl strašný strach. Ale na internetu jsem našel mnoho informací a zjistil jsem, že zas taková hrůza to není. Vždyť stejnou nemocí trpěl Beethoven, Edison, Einstein, Mozart, Gates a mnoho dalších úspěšných lidí. Tak proč bych s tím nemohl žít já a nesplnil si svůj sen být slavný spisovatel? Navíc mi doma všichni říkají, že když budu bojovat a budu se snažit, opravdu to tak bude.

Neumím si život bez internetu představit. Pro mě by to opravdu znamenalo totální izolaci. Přestal bych úplně komunikovat s lidmi, moje fobie by se zhoršily, nemohl bych hledat informace, které jsou pro mě tak důležité...myslím, že by se příznaky mojí nemoci celkově zhoršily. Takže, díky internete!

Tento příspěvek poslal desetiletý Martin do literární soutěže Internet a můj handicap. Bohužel až po termínu uzávěrky, která v letošním 12. ročníku byla 8. února. Do soutěže nemohl být zařazen, protože hodnocení již probíhá, zato nic nebrání zveřejnit jej v našem blogu.

Na další z letošní soutěže budeme muset počkat až do 12. března, kdy budou na konferenci INSPO v Kongresovém centru vyhlášeny výsledky. Již nyní si však zájemci mohou počíst v oceněných pracích z uplynulých ročníků na stránkách http://inspo.cz/internet-muj-handicap.

Text je uveřejněn se souhlasem redakce.

Autor: Monika Jindrová | sobota 13.2.2016 22:28 | karma článku: 15.89 | přečteno: 554x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 27.21 | Přečteno: 502 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 50 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 24 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.41 | Přečteno: 299 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.78 | Přečteno: 523 | Diskuse
Počet článků 22 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 336

Konference INSPO (Internet a informační systémy pro osoby se specifickými potřebami) usiluje o začlenění lidí se zdravotním postižením do běžného života, informuje je o technických novinkách umožňujících jim lépe se vyrovnat se svým handicapem. Nabízí rovněž prostor pro setkávání lidí s jakýmkoliv zdravotním postižením s pracovníky pomáhajících organizací, představiteli státní správy a odborníky. Od roku 2005 jsou v rámci konference vyhlašovány výsledky literární soutěže Internet a můj handicap, v níž soutěžící popisují své zkušenosti s internetem v kombinaci se svým postižením. Od šestého ročníku organizátor soutěže – BMI sdružení – rozšířil soutěž tematicky o možnost vyjádřit, jak pomáhá lidem se zdravotním postižením také telefon.

Seznam rubrik

Oblíbené články

více

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...